WIADOMOŚCI

Bourdais kończy przygodę z Toro Rosso
Bourdais kończy przygodę z Toro Rosso
Plotki na temat zakończenia współpracy zespołu Toro Rosso z Sebastienem Bourdais w końcu zostały oficjalnie potwierdzone.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Na oficjalnej stronie zespołu pojawił się komunikat mówiący, że GP Niemiec było ostatnim występem Francuza w barwach włoskiej Scuderii.

Następca Bourdais zostanie oficjalnie przedstawiony tuż przed GP Węgier, ale największe szanse na to stanowisko ma nowy tester Red Bulla, Hiszpan Jaime Alguersuari, który dzisiaj odbywa testy aerodynamiczne w bolidzie STR.

„W drugim roku pobytu Sebastiena z nami, nasza współpraca nie sprostała naszym oczekiwaniom i z tego powodu zdecydowaliśmy się zastąpić go począwszy od następnej rudny mistrzostw świata, Grand Prix Węgier” powiedział szef zespołu, Franz Tost.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

79 KOMENTARZY
avatar
pjc

16.07.2009 10:34

0

Szkoda.


avatar
KRISF1

16.07.2009 10:40

0

W końcu...


avatar
kimiraikonen

16.07.2009 10:44

0

super


avatar
kimiraikonen

16.07.2009 10:46

0

chce ktos sprubowac sił i pograc na grze F1 w lidze???


avatar
Piotre_k

16.07.2009 10:48

0

Pwinni byli to zrobić z końcem zeszłego sezonu. Ciekawe jak poradzi sobie Alguersuari?


avatar
pees

16.07.2009 10:53

0

Ci co psiocza na Bourdais chyba nie wiedza ze jest to bardzo sympatyczny i otwarty kierowca, mnie strasznie szkoda ze ochodzi...


avatar
krz08

16.07.2009 10:55

0

i w końcu się potwierdziło


avatar
elin

16.07.2009 10:59

0

Jak dla mnie - to szkoda. Ale, trochę dziwne, jeśli na jego miejsce wezmą Alguersuari. Ledwie chłopak zastąpił Hartleya, na stanowisku rezerwowego kierowcy, a już ma dostać szanse debiutu w F1 ...


avatar
xris

16.07.2009 11:00

0

zadebiutuje jak kubica w grand prix węgięr.


avatar
mattbmw

16.07.2009 11:05

0

Jaki jest sens zmiany kierowcy w środku sezonu gdy nie ma testów ??? Zresztą już widze ten bolid Alguersuariego jak się wlecze 2 okrążenia za całą resztą...


avatar
krzysiek000

16.07.2009 11:10

0

A mnie najbardziej szkoda Hartleya, ledwie odszedł i zwolniło się miejsce dla kierowcy wyścigowego...


avatar
Punksnotdead

16.07.2009 11:12

0

Szkoda, liczyłem, że zostanie do końca sezonu.


avatar
pgolebiow

16.07.2009 11:13

0

"pees" w tym sporcie nie wystarczy być symatycznym i miłym, tu trzeba umieć jeździć. Jakby kierowcy mieli być tylko mili to by zatrudnili Cipochek. Czas na zmiany i bardzo dobrze, gość się nie sprawdził.


avatar
Marcin157

16.07.2009 11:14

0

krzysiek000 - Przecież nie jest powiedziane że Jaime Alguersuari zostanie kierowcą wyścigowym choiciaż ma największe szanse ale sprawa jest jeszcze otwarta.


avatar
kimiraikonen

16.07.2009 11:21

0

co z tego ze bouairdais jest sympatyczny jak przyszedł buemi i zdobywa pkt a on tylko bolid rozwala albo dojezdza bez punktow do mety


avatar
fan massy

16.07.2009 11:22

0

A jednak co się stanie z Bourdaisem ?


avatar
Retro

16.07.2009 11:29

0

e tam szkoda ... nie dogadywał się z samochodem więc po co ma męczyć siębie i team. Niech wraca do Champ Car. Lepiej chyba tam być 1 niż ostatnim w F1


avatar
modzias

16.07.2009 11:30

0

Podobna sytuacja jak wtedy kiedy Robert zastąpił Jacques'a Villeneuve w BMW. Tylko Red Bull zachował się profesjonalnie - powiedzieli otwarcie, że odchodzi bo nie uzyskuje dobrych wyników, a BMW bajało coś o kontuzji...


avatar
Cypriano

16.07.2009 11:33

0

mam pytanie co Takumą Sato przecież razem z Buemi ubiegali sie o fotel w STR?? Nie lepiej byłoby dać jemu szanse


avatar
Iwan.

16.07.2009 11:50

0

Dobrze, że Bourdais odchodzi. Po prostu sobie nie radził, był dobry w ChampCar ale tu się nie odnajdywał, a tak zwolni się miejsce dla jakiegoś obiecującego kierowcy z niższej serii.


avatar
tomek1255

16.07.2009 11:52

0

Wg mnie lepiej by zrobili gdyby sciągneli Takume Sato, o ile to możliwe, koleś mna chociaz doświadczenie a ten zółtodziób o imieniu Jaime( czy jakos tak) ledwo co testowym został a juz ma w wyscigu jechac? Bolidem tez duzo nie jeździł więc nie wydaje mi się aby na ta chwile mial dobrze pojechac... Albo lepiej ściągnąć już Hartley'a, ten koleś przynajmniej zdążył dobrze poznać zespól przez te pół roku kiedy był testowym.


avatar
Dr Prozac

16.07.2009 11:58

0

Szkoda, ale nie bylo raczej innego wyjścia ;( Moze znajdzie zatrudnienie w którejś z nowych ekip, ale chyba nie jest to bardzo prawdopodobne. Kibicowałem jego ekipie podczas 24 h Le Mans ;) Jeśli chodzi o jego zastępstwo, to zgadzam sie ze Sato powinien być lepszym wyborem.


avatar
jar188

16.07.2009 12:00

0

No to kolej na Piqueta. Szkoda tego, szkoda tamtego, bleeeeeeeee. To nie konkurs na najsympatyczniejszego kierowcę tylko F1, czyli zbiórka kierowców szybkich i tych ze sponsorami. Życie.pl


avatar
walerus

16.07.2009 12:01

0

6. pees - ja lubię Sebastiana - jest miły i przyjemny - ale nie nadaje się na F1... za to w innych seriach wyścigowych - szacun - był najlepszy w tym roku w Le Manse.... jedyne to co można żałować - że nie było mu dane jechać z podwójnym dyfuzorem - może z lepszym dociskiem lepiej by sobie radził.... za Le Manse - szacun....


avatar
jar188

16.07.2009 12:05

0

@walerus, Sebastien Bourdais zajął drugie miejsce w Le Manse.


avatar
Raven89

16.07.2009 12:09

0

Najwyższy czas.Toro Rosso nareszcie dostrzegło,że Bourdais jest przereklamowany.W zeszłym roku bez problemu obdjeżdżał go Vettel a w tym dokłada mu Buemi.Co do informacji,że zastąpi go Alguersuari to nie byłbym taki pewien.Bardziej stawiałbym na Brandona Hartleya który dłużej przebywał z zespołem i na pewno nauczył się więcej od młodego Hiszpana.Sądzę,że Alguersuari pozostanie kierowcą testowym a Hartley zasiądzie w kokpicie.


avatar
norbertinho

16.07.2009 12:16

0

4. kimiraikonen - ja chętnie pojeżdze :)


avatar
pjc

16.07.2009 12:20

0

No dobrze kto następcą? Typujemy? Jak dla mnie Sato byłby najlepszy.


avatar
lukasz1

16.07.2009 12:23

0

Kto jak kto ale oni chyba najlepiej wiedzą kto powinien jeździć w ich teamie. Jeśli ktoś niedaje sobie rady to poco go trzymać. Zgadzam się z ich wyborem. Algersuari może okazać się lepszym kierowcą i nie ździwie sie jeśli tak będzie.


avatar
Mailand

16.07.2009 12:24

0

Mi tam Seba szkoda:/ Ale słabo jeździł nie da sieukryć;/ Alguersuari na moje nie powinien go zastąpić, lepszy Sato jednak tak mi sie wydaje


avatar
skidmarks

16.07.2009 12:27

0

Alguersuari jeszcze objedzie Kubicę w marnym tym sezonie BMW. Co wy się tego świeżaka czepiliście chodziliście z nim na testy czy co? A zapomniałem ze tutaj są tacy co obiad jedli z każdym....


avatar
jar188

16.07.2009 12:28

0

Ja jednak uważam , że zdecydowanie Alguersuari będzie nowym kierowcą, inaczej nie testowałby STR4 przed GP Węgier.


avatar
walerus

16.07.2009 12:34

0

25. Jak wiesz o co chodzi w Le Manse - to wiesz o co mi chodzi.....


avatar
Voight

16.07.2009 12:49

0

Walerus on faktycznie był drugi razem z frankiem mantagny'm i stephanem sarrazinem w Le Mans. Ale fakt faktem że w tej serii powinien sie odnaleźć. Chyba że chodzi Ci o coś innego.


avatar
marbi

16.07.2009 12:55

0

no i bardzo dobrze sie stalo, francuz niczym szczegolnym sie nie wykazywal, moze ten nowy bedzie ciekawszym kierowca


avatar
jar188

16.07.2009 13:03

0

Walerus, przyznam się , że nie wiem o co ci chodzi


avatar
henry318

16.07.2009 13:04

0

Dobrze sie stało ze go zwolnili,chce zobaczyc wrescie jaka nowa twarz


avatar
TrueVanDal

16.07.2009 13:37

0

Co do Le Mans, zdaje się, że w samochodzie Bourdaisa była jakaś usterka po której stracił prowadzenie (robili coś w boksie z jego samochodem). Gdyby nie to byłby zwycięzcą. Ale chyba też długo prowadził samochód (dłużej niż inni kierowcy) a to też zasługuje na szacunek (tak mi się wydaje). Co do F1 i jego odejścia, chyba to jednak dobrze że odchodzi. Nie błyszczy, wprawdzie nie ma za bardzo czym zabłyszczeć ale Buemi nawet się bardziej obiecująco zapowiada. Pozdro.


avatar
Konik_mekr

16.07.2009 13:42

0

Bardzo dobrze:). Jest tylu obiecujących kierowców, dobrze, ze ktoś nowy dostanie szansę. I dobrze, że w połowie sezonu, jak się okaże cieniolem, to STR nie straci kolejnego sezonu;)


avatar
arcizap1988

16.07.2009 13:44

0

sato ? kolejny taran z japoni


avatar
MARTINWTCC

16.07.2009 14:08

0

10 mattbmw-a ja widzę bolid alguersariego jak jest ściągany na lawecie z toru tak jak piquet co gp


avatar
ForceIndia

16.07.2009 14:09

0

Jeżeli teraz toro rosso nie weźmie Sato chociaż na testowego to uznam ich za kompletnych idiotów...zresztą Sato powinien już jechać teraz jako 2 kierowca,ani Hartley ani ten Alguersuari nie mają doświadczenia,a Sato ma za sobą 6 lat jazdy,dla mnie to jedyna dobra opcja


avatar
Ra-v

16.07.2009 14:14

0

sato i sato... nie dosc ze cienki to jeszcze stary pryk, na pewno lepiej zainwestowac w jakis mlody talent, zreszta skoro zespol podejmie decyzje o zatrudnieniu tego mlodziaka to widocznie tak bedzie najlepiej dla nich a wy go krytykujecie nie wiedzac nawet jak jezdzi... krytykowac bedzie mozna po kilku wyscigach jak bedzie jezdzil jak Piquet (ktory swoja droga do Wegier tez pewnie nie pojedzie :D)


avatar
Voight

16.07.2009 14:22

0

Chyba chodzi o kolizję z Pescarolo Peugeot. staracili tam chyba pół godziny


avatar
bula28

16.07.2009 14:37

0

Kubica też był testowym i przeszedł do wyścigów w połowie sezonu. I co, źle się stało?? Niech dadzą szanse młodemu, a nie jakiś sato, który nic w F1 nie osiągnął...


avatar
walerus

16.07.2009 14:56

0

nie chodzi mi o miejsce na mecie - w chwili kiedy przejmował swego peguota jego zespół był bodajże 6-8 a po kilku godzinach jego jazdy - wyprowadził zespół na 2 miejsce - wszyscy go chwalili...-> EUROSPORT....;-)


avatar
ForceIndia

16.07.2009 14:56

0

bula jak to nie osiągnął...a podium w GP USA 2004 to co?!


avatar
Marcin157

16.07.2009 14:58

0

bula28 nie porównuj sytuacji Kubicy do obecnej wtedy praktycznie w każdy piatek przed GP jeżdzili testerzy a teraz nawet testów miedzy GP nie ma więc jest straszna różnica ;)


avatar
sk0k

16.07.2009 15:06

0

mozliwe ze sato moglby lepiej sie sprawdzic bo juz ma jakies doswiadczenie ale z tgo co wiem red bullk ma szeroki program wspierania mlodych kierowcow wiec pewnie wezma kogos od siebie.


avatar
Skoczek130

16.07.2009 15:38

0

Szkoda, ze Francuz musi zakończyc wspólpracę z STR przed zakończeniem sezonu. Myślałem, że przynajmniej dojeździ do końca sezonu. No ale cóż... od początku nie radził sobie w F1, nie umiał się w niej odnaleźc. W STR2 pokazywał dobrą jazdę, ale później było już wyraźnie słabiej. Później znowu błyszczał, ale brakowało mu szczęścia. Obecnie jeździ strasznie w kratkę, a jak wiemy, Tost nie należy do najcierpliwszych, zupełnie jak Briatore. Tak czy i tak w takim szajsie i tak nie miałby szans na zdobycie punktów, ale może z podwójnym dyfuzorem. Większy docisk byłby dla niego lepszy. No ale to już historia.... Nie ma co gdybac.... Co do jego nastepcy, prawie pewne jest, ze będzie nim Hiszpan. Moim zdaniem nie jest to zły pomysł. Red Bull ma swój program rozwoju młodych kierowców i żeby przygotowac takiego Jaime na następny sezon, musi trochę pojeździc w tym roku. Do tego prawdopodobnie dojdzie sponsoring Repsola. Tak więc byc może to też był argument do wykopania Bourdais (któremu życzę powodzenia w nowej pracy!!!). A po co im Sato?? Przecież ich bolid i tak nie daje większych szans na sukces, ale Japończyk nie jest już perspektywicznym kierowcą. STR patrzy w przyszłośc i to i się podoba! Życzę powodzenia!!!


avatar
Dr Prozac

16.07.2009 16:11

0

@ 44. Voight: To był trzeci Peugeot. Te w którym Bourdais jechał miał zdaje się problemy z zawieszeniem i też stracił sporo czasu. Zwycięzcy nie mieli większych problemów, chyba że w nocy. Bourdais bardzo dobrze się spisał, miał naprawdę dobre tempo i drugi czas najszybszego okrążenia o ile się nie mylę. Spadli po tej awarii na trzecie miejsce, Ale drugie Audi miało sporo problemów i gorsze tempo ogólnie wiec na koniec mieli bezpieczną przewagę i stratę zdaje się okrążenia do prowadzących.


avatar
morek154

16.07.2009 17:19

0

Dr Prozac trzecie to było audi, a bolid bourdaisa miał kolizje na poczatku w bokasach potem awarie w nocy i bourdais przebił sie chyba z 8 na 2 z okrazeniem straty do 1


avatar
morek154

16.07.2009 17:21

0

co do wystepów bourdaisa f1 to mozna by je porównac do sutila bo często tez miał pecha np gp japonii (ta kolizja z winy massy), start z 2 linii i zgasniecie silnika w gp włoch, gp belgii, gp brazyli itd.


avatar
kamilas7

16.07.2009 17:28

0

Szkoda:-(


avatar
cayman

16.07.2009 17:37

0

To jakiego kierowcę wybiorą jest dla nich bardzo ważne. Bo w przyszłym roku sami budują sobie swój pierwszy bolid. I ważne też będzie jakimi testerami są ich zawodnicy. Tutaj warto byłoby na ich miejscu faktycznie zainwestować w doświadczonego kierowcę (jak niektórzy sugerują np. Sato). Z drugiej strony nowa twarz w F1 (w tym przypadku jeszcze rekord najniższego wieku w F1:) zawsze jest ciekawa. Pamiętacie GP Europy w Niemczech 2 lata temu? Debiutujący w ówczesnym Spikerze Winkelhock po restarcie był 1 :-)


avatar
cayman

16.07.2009 17:37

0

choć oczywiście już po chwili go objechali :-) ...


avatar
cayman

16.07.2009 17:42

0

A Burdais'a mi trochę szkoda, ma osiągnięcia gdzie indziej, ale jakoś chyba nie potrafił się wstrzelić w bolid Toro Rosso. Wierzę że w innym teamie by sobie poradził. I kto wie może dostanie posadę w którymś z nowych teamów. Na razie poza paroma przebłyskami jakoś nie odnalazł się w F1, Ale dobrze mu życzę...


avatar
cayman

16.07.2009 17:51

0

A niby Loeb gadał że chciałby pojechać z nimi jakieś GP, jeśli nie pokrywałoby się z WRC. Ale Loeb nie ma superlicencji chyba nawet... Choć już testował i miał niezłe czasy


avatar
michalde

16.07.2009 18:18

0

58. cayman: ja sądze, że loeb i tak by nie trafił do formuły 1 do zespołu STR Ferrari, gdyż bardziej chyba jest zdecydowany na wyścigi WRC, sądze bardziej, że szanse na występy na miejscu burdaisa ma albo sato, albo bruno senna, albo wspomniany Jaime


avatar
K2B

16.07.2009 19:34

0

troche szkoda że sympatyczny sebastian odchodzi z formuły1 ale wyniki mówią same za siebie że burdais nie był chyba stworzony do f1 ale dziwne że w innych seriach odnosił sukcesy a w f1 mu nie szło no trudno jestem ciekawy kto zastąpi sebastiana:-)


avatar
daniel193t

16.07.2009 19:37

0

58. lol jak moze niemiec superlicencji jak jezdzil bolidem ?? Mr Perfect nie przejdzie w tym sezonie na pewno. Szkoda Hartleya bo mialby szanse a sam zrezygnowal


avatar
Dr Prozac

16.07.2009 21:11

0

@ 52. morek154: Nie zrozumiałeś, kolizje w boksach miał trzeci z fabrycznych Peugeotów (trzeci czyli nie ten którym jechał Bourdais i nie ten który wygrał). Dokładniej numer 7. Bourdais jechał nr 8, wygrała 9. Tak się składa że oglądałem ten wyścig (no pierwszego dnia 11 godzin, potem jeszcze kilka ostatnich). Nr 7 dojechał na szóstym miejscu. Jeśli nie wierzysz to poczytaj na google który z bolidów Peugeota miał kolizje w pit lane a którym jechał Bourdais.


avatar
Dagmara_W

16.07.2009 22:51

0

no to po prtzygodzie..a le fkt jak bumei umial cos zrobic to bpourdais tez poiwnien,. no coz zmiany , zmiany zobaczymy czy korzystne..


avatar
zig-zag

17.07.2009 00:16

0

szkoda ? widowisko na tym na pewno nie ucierpi, a o to przeciez chodzi, czyż nie? Chcialbym zeby wrocił Sato, bo moim zdaniem nie miał szansy się wykazać.W Super Aguri był lepszy niz Davidson i cała reszta która się przez ten zespół przewinęła.


avatar
morek154

17.07.2009 01:56

0

zig-zag pewnie nie wiesz o tym ze sato miał szanse sie wykaza np w 2004 roku i nie wykorzystał tej szansy wiec niech wypie............ button wtedy pokazał sie z bardzo dobrej strony dlatego nie dziwiłem sie kiedy wygrywał z wyscigu na wyscig


avatar
morek154

17.07.2009 02:00

0

jesli piquet wyleci to poczekam chetnie jak jeszcze wyleci nakajima który nie zdobył punkta i gdyby nie było rosberga który tez na początku spisywał sie słabo to pomyslalbym ze nakajima jezdzi bolidem z najgorszymi osiagami z calej stwaki


avatar
zig-zag

17.07.2009 13:35

0

morek - co ty mi wyciagasz sezon sprzed 5 lat? od tamtego czasu Sato nabral doswiadczenia i umiejetnosci. Wiem ze powinno sie dac szanse mlodym ale on jeszcze sie nie wypalil, skoro jezdzi taki Nakajima to czemu nie mialby Sato?


avatar
pjc

17.07.2009 14:03

0

43. Ra-v 2009-07-16 14:14:57 (Host: *.adsl.inetia.pl) sato nie był taki cienki. Udowodnił kilka razy swoja klasę. Nie mam nic przeciwko Alguersuari i to pewno on wystąpi w następnym GP ale według mnie powinni dać szansę Sato. Doświadczenie w F1 ma swoją wartość.


avatar
morek154

17.07.2009 18:26

0

zig-zag sato ma juz 32 lata, jesli mówisz o doswiadczeniu to przypomnnij sobie jakie kolizje powodował coulthard w tamtym roku, a co dopiero sato, wole bardziej zawodników walczących dlatego wole np hamiltona od kubicy ale sato to przesada, dublowanie go to był koszmar dla innych kierowców


avatar
morek154

17.07.2009 18:27

0

pjc kilka razy to nawet piquet udowodnił swoja klase


avatar
Pocisk

18.07.2009 15:55

0

Pa pa Sebastian - czekamy na Loeba :)


avatar
Dr Prozac

19.07.2009 22:54

0

Henry Surtees maił śmiertelny wypadek podczas dzisiejszego wyścigu Formuły 2 :( Wyjątkowego pecha miał - wypadek jakich wiele, ale urwane koło uderzyło go w głowę. http://www .autosport. com /news/ report.php/id/77088 Dziwie się że nie ma tutaj wiadomości o tym..


avatar
Dr Prozac

19.07.2009 23:07

0

Tzn ten wypadek który to wywołał był taki, jakich wiele - co jakiś czas widzimy latające koła.. Myślę że warto o tym napisać. Ciekawe jakie wnioski wyciągnie z tego zdarzenia FIA, bo bolidy F2 chyba mają linki mocujące koła tak jak bolidy F1 (?)


avatar
TrueVanDal

20.07.2009 08:27

0

72. Więc jednak stało się najgorsze....[*] Oglądałem ten wyścig (swoją drogą bardzo chaotyczny) i ten wypadek wyglądał bardzo nieciekawie. Długo nie było żadnych informacji co sugerowało najgorsze. A z tymi linkami mocującymi to sam nie wiem jak jest w F2. W F1 są ale np. po kraksie Kubicy z Vettelem w Australii, gdy Kubica wpadł na bandę koło się oderwało od bolidu (BMW powinno chyba jakąś karę dostać).


avatar
Skoczek130

20.07.2009 16:16

0

Z tego, co było widac, bolidy F2 nie posiadają linek. Samo odpadnięcie kół z bolidu ś.p. Hery'ego Surteesa, który uderzył bezwładnie w bandę z małą prędkością, wszystko tłumaczy. FIA musi wyciągnąc z tego wnioski! Wielka szkoda, że tak musiało się stac. A już myślałem, że nie ujrzymy śmiertelnych wypadków. I o dziwo znowu winna jest wszystkiego konstrukcja Williamsa. Na prawdę współczuje im. A zwłaszcza rodzinie Johna. W Rajdzie Bułgarii ME również był śmiertelny wypadek. Zginął tam włoski pilot, natomiast kierowca został przewieziony do szpitala. Oby z nim wszystko było dobrze...


avatar
Michu..

12.03.2010 19:03

0

Teraz na tuszach Hp bedzie Kubica :D


avatar
Wojtek2494

12.03.2010 19:07

0

Teraz komputery bedą nazywac HP Kubica :D


avatar
riqoor

12.03.2010 22:30

0

Fajne ujęcie ;] Płetwa rekina wygląda jakby była z grubej folii zrobiona xD


avatar
fabian

13.03.2010 08:20

0

Coraz więcej sponsorów.....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu